„ZAPROGRAMUJ PRZYSZŁOŚĆ”
Od listopada 2019 roku nasza szkoła bierze udział w projekcie „Zaprogramuj Przyszłość” .
Celem projektu, który realizuje Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog w partnerstwie z Politechniką Łódzką, jest rozwój kompetencji cyfrowych nauczycieli, w szczególności związanych z nauką programowania w nauczaniu wczesnoszkolnym oraz przede wszystkim do zastosowania zdobytej wiedzy z uczniami.
Nauczyciele w klasach 1- 3 prowadzą zajęcia, podczas których, uczniowie rozwijają swoje umiejętności cyfrowe w praktyce oraz uczą się podstaw programowania. Na zajęciach m.in pokazujemy uczniom jak wykorzystywać wizualne języki programowania w Scratch’u, korzystamy z robotów Dash i dedykowanych im aplikacji. Osiągamy to dzięki nowoczesnym zestawom edukacyjnym, które zawierają: roboty, tablety dla nauczycieli i uczniów przeznaczone do nauki programowania, maty do kodowania oraz zestawy mechatroniczne uzyskane dzięki udziałowi w projekcie.
„WYJĄTKOWY UCZEŃ”
zajęcia dla uczniów od 1 września 2013 do 31 lipca 2014r.
Projekt dofinansowano z POKL w ramach priorytetu IX – rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach i działania 9.1 – wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. W ramach projektu zorganizowanych zostanie szereg dodatkowych zajęć mających na celu indywidualizację procesu kształcenia w klasach I – III m.in. zajęcia z komunikacji społecznej, logopedyczne, wyrównawcze, gimnastyka korekcyjna, zajęcia dla uzdolnionych dzieci.
„WOLONTARIAT SPOSOBEM KSZTAŁTOWANIA POSTAW OBYWATELSKICH”
od 1 stycznia 2013r. do 31 grudnia 2013r.
Projekt realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem „Edukator” w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, zwanego Funduszami Szwajcarskimi, będącego częścią programu bezzwrotnej pomocy finansowej dla rozszerzonej Unii Europejskiej dotyczy opracowania programu działań z zakresu edukacji obywatelskiej.
Celem projektu jest rozwój aktywności i postaw obywatelskich uczniów poprzez organizację wsparcia w zakresie organizacji imprez wolontariackich o zasięgu lokalnym. W wyniku realizacji nastąpi podniesienie poziomu wiedzy, kompetencji i umiejętności w zakresie realizacji projektów lokalnych związanych z ideą wolontariatu wśród uczniów, nauczycieli, w środowisku lokalnym. Działania podejmowane to m.in. warsztaty dla nauczycieli i uczniów, w tym z zakresu ICT, przygotowanie i przeprowadzenie 6 tematycznych imprez wolontariackich, wizyty studyjne, działania mają na celu uaktywnienie i propagowanie idei akcji w środowisku oświatowym Łodzi, zachęcenie innych szkół do realizacji inicjatyw. Projekt realizowany będzie we współpracy z partnerem zagranicznym – szkołą podstawową w Koszycach na Słowacji.
„SAMORZĄD SZKOLNY KUŹNIĄ POSTAW OBYWATELSKICH”
Od 1 października 2012r. do 31 grudnia 2013r.
Projekt realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem „Edukator” w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych Grantu Blokowego Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy. Celem projektu jest rozwój aktywności i postaw obywatelskich uczniów poprzez wspieranie liderów i członków samorządów uczniowskich oraz ich opiekunów, a także podnoszenie wiedzy, kompetencji i umiejętności w realizacji inicjatyw lokalnych związanych z ideą samorządności. Działania podejmowane w projekcie to warsztaty dla nauczycieli i uczniów, w tym z zakresu nowych technologii ICT, lekcje i dni samorządności, wizyty studyjne, warsztaty lokalnego ożywienia obywatelskiego. Projekt realizowany będzie we współpracy z partnerem zagranicznym- szkołą z Włoch ISTITUTO PROFESSIONALE DI STATO PER I SERVIZI COMERCIALI, TURISTICI E SOCIALI „PIETRO SELLA”.
„MOJE DZIECKO IDZIE DO SZKOŁY”
od 27 września 2012r. do 15 grudnia 2012r.
Projekt dofinansowany przez MEN związany z opracowaniem projektów promujących przyjazną adaptację dzieci w edukacji szkolnej realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem „Edukator”.
Celem projektu jest przeprowadzenie cyklu zajęć adaptacyjnych dla dzieci 5 i 6 letnich, imprez środowiskowych i działań edukacyjnych dla dzieci, rodziców, nauczycieli i środowiska lokalnego mających na celu integrację ze środowiskiem szkolnym, ukazanie korzyści płynących z rozpoczęcia nauki w szkole oraz propagowanie wśród rodziców i w środowisku lokalnym dobrych praktyk związanych z rozpoczęciem edukacji szkolnej przez dziecko 6 letnie.
Bezpośrednią grupę docelową stanowi 80 dzieci ( 6 letnie z SP nr 34 w Łodzi oraz 5 latki z PM nr 175 ), 140 rodziców i 30 nauczycieli. Pozostałymi odbiorcami jest społeczność lokalna, w tym uczniowie z okolicznych szkół zapraszana na uroczystości.
„OWOCE W SZKOLE”
od 1 września 2011r do dnia dzisiejszego
Program realizujemy we współpracy z Agencją Restrukturyzacji Rynku Rolnego, która corocznie publikuje na stronie internetowej informację o liczbie porcji owoców i warzyw, jaką otrzyma dziecko w roku szkolnym (minimum 2 porcje w tygodniu). W ramach programu dzieci w roku 2012 będą również brały udział w działaniach edukacyjnych dotyczących zdrowej diety, której niezbędnym elementem są owoce i warzywa.
„SZKLANKA MLEKA”
od 1 września 2008r. do dnia dzisiejszego
Program realizujemy we współpracy z Agencją Restrukturyzacji Rynku Rolnego. W ramach programu nasi uczniowie otrzymują bezpłatnie 3 razy w tygodniu kartonik 0,25l. mleka bez dodatków smakowych. Program realizowany jest corocznie w okresie od 1 października do 31 maja.
„INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTECE SZKOLNEJ”
„RADOSNA SZKOŁA – PLAC I MIEJSCA ZABAW”
„KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH”
od 1 stycznia 2011r do 31 marca 2012r
Projekt dofinansowano z POKL w ramach priorytetu IX – rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach i działania 9.1 – wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Projekt realizowany był przez Fundację Rozwoju Zasobów Ludzkich „Praemium”. W projekcie udział wzięło 200 uczniów i 20 nauczycieli z dwóch szkół: Szkoły Podstawowej nr 34 w Łodzi oraz Szkoły Podstawowej w Wiśniowej Górze. Cele szczegółowe projektu były następujące:
- Podwyższenie poziomu kompetencji kluczowych uczniów w zakresie porozumiewania się w języku angielskim, kompetencji informatycznych, inicjatywności i przedsiębiorczości poprzez udział w zajęciach pozalekcyjnych;
- Wyrównywanie szans edukacyjnych wśród uczniów poprzez uczestnictwo w wykonywaniu 20 projektów w ramach kół zainteresowań: dziennikarskim, teatralnym, przyrodniczo-ekologicznym, plastycznym, fotograficzno- turystycznym;
- Podwyższenie poziomu wiadomości i umiejętności nauczycieli w zakresie wdrażania do praktyki edukacyjnej metody projektów.
Projekt został wysoko oceniony przez rodziców uczniów biorących udział w zajęciach pozalekcyjnych. Zakończył się festynem w Wiśniowej Górze oraz konferencją podsumowującą i promującą rezultaty projektu.
„NA STARCIE TRUDNOŚCI NA MECIE RADOŚCI”
od 1 sierpnia 2009r. do 31 lipca 2011r.
Projekt dofinansowano z POKL w ramach priorytetu IX – rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach i działania 9.1 – wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Dofinansowanie opiewało na kwotę 689 669,00 zł i obejmowało organizację następujących zajęć dodatkowych: terapia pedagogiczna, logopedii, treningu ortograficznego, treningu czytania, zabaw z językiem angielskim, zajęć wyrównawczych z matematyki, języka polskiego i dla klas I – III oraz terapii zaburzeń zachowania, w ramach których odbywały się zajęcia muzyczno-taneczne, plastyczne, rzeźby, teatralne i integracyjne. , oraz doposażenie szkoły. Dzięki projektowi nasza szkoła wzbogaciła się również o następną pracownię komputerową, tablicę multimedialną, rzutnik, 3 laptopy, szereg programów multimedialnych i pomocy dydaktycznych.
„RÓŻNI ALE RÓWNI”
od 1 września 2008r. do 20 grudnia 2008r.
Projekt dofinansowany z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich realizowaliśmy wspólnie z Fundacją „Jaś i Małgosia”. W ramach projektu uczniowie naszej szkoły wspólnie z uczniami niepełnosprawnymi uczestniczyli w szeregu zajęć pozalekcyjnych mających za celu integrację obu grup. Projekt zakończył się wernisażem artystycznym oraz wspaniałym spektaklem teatralnym „Szukając serca” przygotowanym przez wszystkich uczestników projektu. Spektakl prezentowany był również w późniejszym czasie w Domu Kultury 502.